Om Kunsttid

Hej… og velkommen til Kunsttid

Mit navn er Eva Strandberg (a. k. a Onkel Eva, Olga… eller bare Mor). Det er mig der laver siden her.

Jeg er lærer på en specialskole for unge og voksne, hvor jeg bl.a. underviser i billedkunst. Jeg er meget optaget af kunst og kreativitet i alle afskygninger og prøver altid at inddrage internettet, computere,  interaktive tavler, smartphones og tablets overalt i min undervisning, hvis jeg kan komme til det.

Når jeg ikke underviser bruger jeg oceaner af tid på at blogge om alle mulige ting, der har med undervisning med IT at gøre. Fordi jeg synes det er sjovt og fordi jeg gerne vil dele min viden og mine netfund så andre også kan få glæde af dem.

På denne side skriver jeg om IT i billedkunstfaget, men også om ikke-digitale kunstformer. Mit mål er at få skabt en kæmpe samling af links til spændende værktøjer, teknikker og webressourcer, som kan sætte skub i kreativiteten hos læserne og brugerne af siden. Efterhånden som jeg finder nye værktøjer og ressourcer vil siden blive løbende opdateret.

Jeg vil så gerne gøre mit til at kunst ikke kun er noget vi beskæftiger os med nogle få timer mens vi går i folkeskolen. Kunst findes overalt omkring os, hvis vi kigger efter, og kunst er – ligesom musik og dans - et sprog vi alle sammen kan lære at ”tale” og bruge….  uanset alder.

Hvis du kender et godt digitalt værktøj eller har et link til et spændende billedkunstprojekt, vil jeg rigtig gerne høre fra dig, så det kan komme med i samlingen.

Du, kære læser, er altid meget velkommen til at stille spørgsmål, efterlyse emner og kommentere på de ting du finder her på siden. Jeg vil svare så hurtigt og dygtigt jeg kan.
God fornøjelse!

Du kan følge mine andre aktiviteter på nettet her:

Skolestuen på Facebook

Skolestuen på Twitter

Skolestuen på Pinterest

Skolestuen på Livebinder

Smartboardskolen

Dansktid

Engelsktid

Pausetid

Eva Strandberg

Skolestuens materialer

Skolestuen på Bloglovin'

Med venlig hilsen

Eva Strandberg

eva.csv@gmail.com.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar